Bij Winkelcentrum Zuidplein ligt de focus op het creëren van een unieke shoppingbeleving, om zo het grootst mogelijke aantal bezoekers naar het winkelcentrum te trekken. Want meer Zuidplein-bezoekers betekent: betere kansen voor de retailers om meer bezoekers naar hun winkel te trekken – en dus de omzet te verhogen! Daarom zijn we blij om een nieuwe manier te kunnen presenteren om rechtstreeks te communiceren met potentiële klanten wanneer zij al in Zuidplein aanwezig zijn: via de geluidsinstallatie.

Zuidplein is een samenwerking aangegaan met Mall Voice, specialisten in geluidsreclame in winkelcentra. Deze in-mall audioreclame is een concept dat zich in Scandinavië decennialang heeft bewezen. Mall Voice is daar marktleider en opereert in meer dan 70 winkelcentra en bedient honderden klanten, met vaste adverteerders als Specsavers, H&M, Burger King, McDonalds, Ecco en lokale ondernemers, zoals kappers, lunchrooms, drogisterijen en café’s. Het blijkt dat 32% van de bezoekers actie onderneemt na het horen van de commercials. En 92% accepteert de boodschappen als prima in het gehoor.

In januari presenteerde Zuidplein als eerste in Nederland Mall Voice aan de retailers en direct hebben enkele getekend voor pakketten. Dit gaf goede moed en in stappen worden alle retailers op Zuidplein benaderd. De eerste commercials zijn sinds begin deze maand te horen in het winkelcentrum.