Let’s GO!

De nieuwe rage die Pokémon GO heet

En hoe retailers ervan kunnen profiteren

Het zal je niet ontgaan zijn, maar sinds 16 juni is de Pokémon GO app officieel beschikbaar in de Google Play Store en de App store van Apple.
De echte die-hard fans hadden daarvoor al een work around gevonden om over de app te beschikken. Na een week maken wij de balans op. Hoe kan je als retailer optimaal profiteren van deze nieuwe rage. We verzamelden de beste artikelen die de afgelopen periode verschenen zijn, want dat Pokemon GO een hoop mensen op de been kan brengen, bleek wel uit de actie van Dierenpark Amersfoort, waar een Lure-campagne zo’n 5500 mensen naar het park trok.

Het aantal evenementen schiet momenteel als Pokémons uit te grond.
Een simpele zoekopdracht op Facebook toont al tientallen events.

Hoe ook jij kan profiteren? Dit is wat men er de laatste dagen over schreef:

FRANKWATCHING: 5 Marketingkansen voor Pokémon GO
Op zoek naar nieuwe klanten? Wil je meer mensen in je winkel of restaurant? De razendsnelle opkomst van het ‘augmented reality’-spel Pokémon GO biedt ongekende marketingkansen. >>>

DUTCH COWBOYS: Straks ook gesponsorde locaties in Pokémon Go
Niantic, de ontwikkelaar achter het razend populaire Pokémon Go, heeft laten weten dat ze retailers en andere bedrijven de mogelijkheid willen gaan bieden om locaties op de virtuele map te sponsoren. >>>

MULTISCOPE: Ruim 1,3 miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go
Pokémon Go heeft in ruim een week tijd Nederland veroverd. Ondanks dat de officiële versie nog niet in de Nederlandse PlayStore of Appstore staat, spelen nu al ruim 1,3 miljoen Nederlanders Pokemon Go. Het komende half jaar blijven de Pokémon trainers zichtbaar in het straatbeeld. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 Nederlanders. >>>

VIERDAAGSE FEESTEN: Grote aantallen Pokémon Go gebruikers verwacht.
Omdat tijdens Vierdaagsefeesten de looproutes voor bezoekers goed bereikbaar en vrij toegankelijk moeten blijven is een speciaal signaleringsbord ontwikkeld om zowel voetgangers als automobilisten te waarschuwen voor overstekende Pokémon jagers. >>>

DRAADBREUK: Pokemon Go is groter dan Twitter, Facebook en alles
Hoe groot is Pokemon Go nou precies? Daar doen spectaculaire verhalen over de ronde. De game is groter dan Twitter bijvoorbeeld. Sterker nog, het is de grootste mobiele game ooit. >>>

MARKETINGFACTS: Pokémon GO voor volwassenen én marketeers
Pokémon voor volwassenen? Kijkende naar de demografie die nu speelt. Zeker! 12 ideeën voor Pokémon GO marketing. >>>