DE BESTE TIP VOOR 2017

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om de site te bezoeken naar aanleiding van onze mailing! De eerste tip voor 2017 heb je inmiddels binnen en zoals beloofd kan je hier bekijken of de website van jouw winkel(gebied) in orde is. De “mobile friendly” test vind je hieronder!

Mobielvriendelijke test Google

Mobielvriendelijk test Google (opent in een nieuwe pagina)

 

Maar, we hebben meer tips!

TIP 1

Blijf vindbaar in 2017

Voordat dat zover is, willen we je graag meer vertellen over de achtergrond bij de eerste tip: Google heeft in november 2016 aangekondigd dat websites die niet geschikt zijn voor mobiele apparaten (mobiele telefoon, tablet etc) minder goed getoond zullen worden in de zoekresultaten van hun zoekmachine. Dit zogenaamde “mobile first” beleid zorgt ervoor dat de positie van jouw site(s) bepaald gaat worden door de mobiele versie van de site.

our algorithms will eventually primarily use the mobile version of a site’s content to rank pages

Deze dient dus op orde zijn. Het bericht van Google geeft hiervoor enkele tips die makkelijk te doorlopen zijn, zodat jij weet of je in 2017 net zo goed vindbaar blijft als in 2016. Neem dus vooral hun tips door en tref maatregelen indien noodzakelijk.

EXTRA TIP: Het blog van Google geeft je up-to-date informatie over ontwikkelingen op het gebied van het Google algoritme. Check dit dan ook regelmatig of abonneer je op nieuwsbrieven van websites die je hierover informeren.

NB: Waarom deze focus op GOOGLE? Simpelweg omdat het gros van de zoektochten start via hen. Maar, vergeet ook BING en YAHOO niet. De meest recente cijfers laten zien hoe de verdeling over de verschillende spelers verdeeld is.

Gebruik zoekmanchines in Nederland

 

TIP 2

Een goed begin is het halve werk!

Oeh, is het alweer bijna Valentijnsdag? Misschien moeten we daar nog iets mee doen…

Dit zal menig ondernemer niet onbekend in de oren klinken. Je bent zo druk met het runnen van je eigen onderneming dat vooruitplannen er niet altijd van komt. Een handige tip om dit te voorkomen is de contentkalender. Een helder overzicht met feestdagen, speciale evenementen en interessante data waar je consumentenacties en jouw (social) mediaactiviteiten aan kunt koppelen. Veel van deze contentkalenders zijn simpelweg online te vinden > kijk maar.

Januari en februari zijn voor de meeste ondernemers een rustigere periode (na alle drukte van de feestdagen), dus een uitgelezen mogelijkheid om eens tijd in te ruimen voor het plannen van jouw jaar.
Zorg er hiermee voor dat je acties organiseert die niet concurreren met andere activiteiten in de stad of daar juist naadloos op aansluiten. Maar ook dat je niet verrast wordt door die ene speciale dag waar je eigenlijk een prachtige promotieactie aan had kunnen koppelen.

Heb jij al nagedacht wat je doet met Valentijnsdag, Pasen, de feestdagen 2017? Misschien helemaal niet zo’n gek idee! En wat dacht je van relatief nieuwe evenementen als Black Friday en Singles Day? Of de Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 15 maart!

TIP 3

Update je informatie!

Jouw Facebookpagina en website, Instagram- en Twitteraccount… Allemaal zorgvuldig in elkaar gezet toen je ermee begon, maar zijn ze eigenlijk nog wel helemaal up-to-date? Is de informatie die je geeft nog steeds actueel? Kloppen de openingstijden, zijn alle winkels/merken die je zegt aan te bieden nog steeds verkrijgbaar, is er meer informatie aan te vullen in je biografie? Niets is vervelender dan een klant “NEE” te moeten verkopen op basis van verkeerde informatie die je hen aangeboden hebt.

Wanneer is de laatste keer dat jij naar de informatie hebt gekeken die jouw (potentiële) klanten wellicht zojuist voor het eerst hebben geraadpleegd?
Zonder dat je je er bewust van bent, informeer je hen wellicht verkeerd, onvoldoende of onvolledig. Een gemiste kans!

EXTRA TIP: Kijk eens kritisch naar de look van de verschillende platforms die je gebruikt. Zijn zij consistent? Is de profielfoto van Instagram, Twitter en Facebook identiek en gelijk aan de look & feel van je website? Is de informatie binnen de verschillende kanalen ook allemaal gelijk?

 

JE BENT NIET ALLEEN!

Weet jij niet waar je moet beginnen of wil je eens kritisch naar je eigen uitingen laten kijken, neem dan vooral contact met ons op. Met alle liefde laten wij onze kritische blik over jouw online kanalen gaan en denken we met je mee over de planning in 2017.

Wij wensen je een heel mooi en succesvol jaar!